برگزیده استراتژی سئو

تدوین استراتژی سئو؛ آموزش تدوین استراتژی‌های برنده سئو پابلیکا

این نکته در عنوان سئو (متا تایتل) هم مهم است و می‌تواند باعث جذب کلیک‌های بیشتر شود. سئو سیگنال یک ابزار ایرانی قدرتمند برای تحقیق کلمات کلیدی و تحلیل سئو است که مخصوص وب‌سایت‌های فارسی‌زبان طراحی شده. با کمک این ابزار می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کرده، سختی آن‌ها را بسنجید و میزان رقابتشان را تحلیل کنید. Google Freshness الگوریتمی است که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و هدف آن، ارائه‌ی محتوای به‌روزتر و مرتبط‌تر به کاربران است. این الگوریتم به‌ویژه برای جستجوهایی طراحی شده است که نیاز به ارائه‌ی اطلاعات دقیق و آپدیت دارند.به‌عنوان مثال موضوعات حوزه‌ی اخبار روز، بررسی محصولات جدید و همچنین رویدادهای ورزشی، نیاز به آپدیت مداوم دارند.

تولید منظم محتوای جدید برای بهبود سئو بسیار موثر است اما نباید باعث شود که از مطالب قدیمی سایت خود، غافل شوید. بروزرسانی محتوای قدیمی، یک استراتژی سئو در حوزه محتوا محسوب می‌شود و بازدهی بسیار خوبی هم دارد. مطالب قدیمی ممکن است دچار انقضای آموزشی شده باشند، نیاز به تکمیل موضوعی داشته باشند و بتوان با اصلاح و ویرایش، کیفیت آموزشی مطلب را افزایش داد. باید سعی کنید به‌طور مرتب، مطالب قدیمی خود را بروز کرده و سپس، درخواست ایندکس مجدد آن را در سرچ کنسول گوگل ثبت کنید. سئو بدون محتوا معنا ندارد؛ در واقع باید محتوایی باشد که آن را سئو بکنیم.

علاوه بر این جلب رضایت مخاطبان باعث جلب لینک‌های خارجی متعددی برای صفحات شما می‌شود که این هم به نوبه خود ارتقا رتبه سایت را به دنبال دارد. در سومین مرحله از طراحی استراتژی سئو باید برای هر کلمه کلیدی اصلی که در مرحله اول پیدا کرده‌اید، یک محتوای متنی جامع و کامل و البته با رعایت تمامی اصول و قوانین SEO تولید کرده و در وب سایت خود منتشر کنید. هر محتوا را به همراه کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی طولانی آن در یک صفحه از سایت قرار دهید و درباره موضوعات منتخب خود نیز اطلاعات کاربردی و آموزنده‌ای را در اختیار کاربر قرار دهید. انجام این کار باعث می‌شود تا محتواها و ساختار ظاهری وب سایت شما سازماندهی شوند و کاربران نیز بسیار راحت‌تر و سریع‌تر به محتواهای موردنظر خود دسترسی پیدا خواهند کرد. استفاده از کلمات کلیدی طولانی، محتوای شما را اختصاصی کرده و شانس آن برای قرار گرفتن در صفحه اول نتایج و بازدید توسط طیف گسترده‌تری از کاربران را افزایش می‌دهد.

این ابزار به شما امکان می‌دهد وب‌سایت رقبا را بررسی کرده و ببینید برای چه کلمات کلیدی رتبه گرفته‌اند. همچنین اطلاعات ارزشمندی مثل حجم جستجوی ماهانه و روند تغییرات این کلمات را در اختیار شما قرار می‌دهد. الگوریتم های گوگل از یک طرف سازوکار امتیازدهی به وب‌سایت‌ها را مشخص می‌کند و از طرف دیگر وب‌سایت‌هایی را که تلاش می‌کنند تا قواعد گوگل را دور بزنند، با کاهش رتبه در نتایج روبرو می‌کند. اگر از قسمت پروپاگاندایی موضوع بگذریم، کسب اطلاعات در مورد آپدیت‌ های گوگل حداقل می‌تواند از جریمه شدن‌های بی‌مورد جلوگیری کند. در این مطلب از بلاگ پارس‌پک در مورد همین موضوع صحبت کرده و اطلاعات کاملی را در مورد این الگوریتم‌ها ارائه کرده‌ایم.

با استفاده از این تکنیک یک امتیاز مثبت دیگر از گوگل دریافت خواهید کرد. اگر می‌خواهید با خیال راحت خدمات سئو سایت را به یک تیم حرفه‌ای و متخصص بسپارید، کافیست همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید. ما در یک مقالۀ دیگر به‌طور کامل درمورد تحقیق کلمۀ کلیدی صحبت کرده‌ایم. در این مرحله وقت آن رسیده که برای منابع مالی و زمان خود برنامه‌ریزی کنیم و تصمیم بگیریم که باید آن‌ها را کجا خرج کنیم. ضرب المثل «هر چقدر پول دهی همانقدر هم آش می‌خوری» در این جا هم صدق می‌کند.

تهیه برنامه دقیق جهت انتشار منظم محتوا در سایت و وبلاگ نیز یکی دیگر از مراحل مهم استراتژی سئو در نظر گرفته می‌شود که بر رتبه بندی سایت شما تاثیر بسزایی خواهد داشت. سعی کنید حداقل هفته‌ای یک الی دو محتوا در سایت خود بارگذاری نمایید تا کاربران نسبت به بازدید از سایت و مطالعه مطالب شما ترغیب شوند. البته به این موضوع مهم نیز توجه داشته باشید که هدف اصلی خود را کسب رتبه مطلوب در صفحه نتایج جستجوی گوگل قرار ندهید؛ چرا که شما در درجه اول برای کاربران تولید محتوا می‌کنید نه ربات‌ها و موتورهای جستجوگری که به دنبال کسب اطلاعات نیستند. مثلاً شما می‌توانید روی سئوی ارگانیک برای آن دسته از کلمات کلیدی که در گوگل ادز، قیمت بالایی دارند اما نرخ بازگشت سرمایه مناسبی هم دارند، تمرکز کنید. از سوی دیگر، شما می‌توانید از تبلیغات پولی و گوگل ادز برای جذب ترافیک برخی کلمات کلیدی که فعلاً رتبه سئویی خوبی در آنها ندارید، استفاده کنید.

ابزارهای بهینه‌سازی محتوا می‌توانند به شما برای داشتن مطلبی باکیفیت که در رتبه‌های برتر گوگل قرار بگیرد، کمک کند. این ابزارها کلمات کلیدی، زیرعنوان‌ها، مترادف‌ها و حتی سوالات رایجی که ربات‌های کراولر موتورهای جستجو در هنگام انتشار یک محتوا به دنبال آن می‌گردند را شناسایی می‌کنند. تحقیق کلمات کلیدی جزو اساسی‌ترین کارها در سئو است؛ اما تکنولوژیNLP ، پیشرفته‌تر شده و هدف قرار دادن کلمات کلیدی تاثیرگذار، دقیق‌تر و پیچیده‌تر شده است. روزهایی که برای بهینه‌سازی لندینگ پیج‌ها و بلاگ‌پست‌های خود از یک کلمه کلیدی هدف استفاده می‌کردید، گذشته است. در سال ۲۰۲۵، گوگل زمانی برای شما رتبه بهتری اختصاص می‌دهد که از کلمات کلیدی چندگانه استفاده کرده باشید. نقاط قوت و ضعف آنها را آنالیز کنید و ببینید که از چه استراتژی هایی در سئو استفاده می کنند.

نیازی نیست تمام استراتژی‌های موجود در دنیا را امتحان کنید تا به استراتژی سئوی مناسب برای کسب‌وکارتان برسید. فقط کافی است اصلی ترین رقبای خود را بررسی کنید و ببینید که کدام استراتژی برای آن ها جواب داده است و کدام یکی نه. ما در شرکت دیجیتال مارکتینگ آوادیس به ارائه خدمات سئو برای انواع سایت‎های بزرگ و کوچک می‎پردازیم و با در نظر گرفتن اهداف و چالش هایی که پیش رو دارند به آن ها کمک می‎کنیم تا به نتیجه دلخواه در مدت زمان معینی دست یابند. همچنین می توانید از مشاوره تخصصی آوادیس در تدوین استراتژی سئو سایت خود راهنمایی بگیرید. اجرا استراتژی سئو برای سئو خارجی شامل تمامی اقداماتی است که خارج از سایت برای بهینه سازی صفحات سایت انجام می شود.

این کار به شما کمک می‌کند تا از رقبا پیشی بگیرید و در نتایج جستجو رتبه بهتری کسب کنید. با استفاده از استراتژی سئو می‌توانید ترافیک وب سایت خود را به طور چشمگیری افزایش دهید، مخاطبان جدید جذب کنید و در نهایت به اهداف بازاریابی و کسب و کار خود برسید. در این مقاله، با اصول و قواعد استراتژی سئو آشنا خواهیم شد و خواهیم آموخت که چگونه با پیاده سازی گام به گام آن، به نتایج دلخواه خود در سئو دست پیدا کنیم. توضیحات متا همان متنی است که زیر عنوان صفحه در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود. این توضیح کوتاه باید به کاربر بگوید که چه چیزی در صفحه پیدا خواهد کرد و در عین حال شامل کلمه کلیدی باشد.

شما می‌توانید رتبه رقبا در کلمه‌های کلیدی مختلف، نقد و نظرات مخاطبان آن‌ها، استراتژی بلاگ رقبا و بک لینک‌های آن‌ها را بررسی کرده و برای تدوین استراتژی خود از آن‌ها الهام بگیرید. برای کسانی که در زمینه تولید و بازاریابی محتوا فعالیت می‌کنند، این امر کاملا حیاتی است؛ زیرا موجب می‌شود محتوای تولید شده به سرعت در دسترس کاربران فضای مجازی قرار گیرد. اگر محتوای شما سازماندهی درستی نداشته باشد، بات‌های موتورهای جستجو قادر به شناسایی سریع آن نخواهند بود و در نتیجه نمی‌توان آن را در صفحات ابتدایی سرچ مشاهده کرد. پس در صورتی که می‌خواهید صفحات سایت‌تان جزو پیشنهادات اولیه موتورهای جستجو باشند، باید حتما تدوین استراتژی سئو را مد نظر داشته باشید. یکی از مهم‌ترین مراحل طراحی استراتژی سئو، تحقیق کلمه کلیدی یا همان کیورد ریسرچ (Keyword Research) است. با استفاده از کیورد ریسرچ یا تحقیق کلمات کلیدی نیاز مخاطب را می فهمید و همان محتوایی را در اختیارشان قرار می دهید که به دنبال آن هستند.

کاری که گوگل انجام می‌دهد این است که با بازی کردن با رتبه‌های صفحات مختلف، داده‌های متفاوتی را از کاربران دریافت کرده و در نهایت به این نتیجه می‌رسد که کدام صفحه باید در رتبه‌های بالاتر قرار بگیرد. استراتژی سئو خارجی شامل تمامی اقداماتی است که خارج از وبسایت خود، جهت بهبود سئو انجام می‌دهید. سئو خارجی اغلب شامل ایجاد یک لینک و انتشار رپرتاژ در وبسایت‌های دیگر می‌شود. گوگل برای آنچه دیگران درباره برند شما فکر می‌کنند ارزش قائل است، بنابراین تنها داشتن استراتژی سئو داخلی کافی نیست. شما باید به موتورهای جستجو ثابت کنید که دیگران به برند شما به‌عنوان یک مرجع نگاه می‌کنند. برای به حداکثر رساندن نتایج جستجوی ارگانیک خود، باید نام و آدرس وبسایت و صفحات شما در وبسایت‌های با کیفیت و معتبر منتشر شود.

اگر وب‌سایت شما در رتبه‌های بالای نتایج جستجو قرار داشته باشد، شانس بیشتری برای جذب مشتری خواهید داشت. وب‌سایت‌هایی که در رتبه‌های بالای نتایج جستجو ظاهر می‌شوند، از نظر کاربران معتبرتر و قابل اعتمادتر هستند. سئو به شما کمک می‌کند تا با کسب رتبه‌های بالا، اعتبار و اعتماد کاربران را جلب کنید. تشخیص منظور کاربران از جستجوی یک عبارت نقش مهمی در تدوین استراتژی صحیح برای سئو دارد. برای این منظور هوش مصنوعی گوگل عبارت‌های مختلف را بر اساس مراحل مختلف قیف فروش دسته‌بندی کرده و برای هرکدام محتواهای مرتبط را نمایش می‌دهد.

در ادامه مقاله قرار است درباره بهترین و مؤثرترین استراتژی‌ها و رویکردهای سئو که برای هر کسب‌ و‌ کاری لازم است، صحبت کنیم اما پیش از آن، اجازه بدهید تا بدانیم گام اول قبل از شروع کار، چیست. با استفاده از طوفان فکری، لیستی از کلمات و عبارات مرتبط با کسب و کار خود تهیه کنید. به این فکر کنید که مشتریان شما از چه کلماتی برای جستجوی محصولات و خدمات شما استفاده می‌کنند. از ابزارهای سئو برای شناسایی خطاهای موجود در وب‌سایت خود استفاده کنید. اینکه استراتژی سئو چیست؟ در یک پروژه سئو، استراتژی داشتن چه جایگاهی دارد؟ استراتژی سئو چگونه تعیین می شود؟ آیا استراتژی سئو همیشه ثابت است؟ و سوالاتی ازین دست را سعی می کنم در این محتوا به صورت خلاصه ارائه دهم. خوبی این روش این است که تبلیغات شما را فقط کاربران خودتان می‌بینند و شما فقط بابت کلیکی که روی تبلیغ شما می‌شود هزینه پرداخت می‌کنید.

در دنیای دیجیتال مارکتینگ، به‌جای هدف جستجو (Search Intent) از هدف کاربر (User Intent) هم استفاده می‌شود. تمام این گزارش ها را می توانید در گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس بیابید، البته به شرطی که بدانید کجا جستجو کنید. معمولاً برای دسترسی به این گزارش ها باید از جستجو و نوارهای ناوبری استفاده کنید. اگر رقبای شما محتوای قدیمی دارند، پس دقیقا اجازه داده اند که به آن ها غلبه کنید. می توان اینگونه بیان داشت که استراتژی کلی سئوی همه سایت ها یکسان است.

با همین ویژگی، محتواهای جدید و همچنین محتواهای به‌روزرسانی شده، اولویت بیشتری پیدا کردند؛ موضوعی که در سال بعد، با الگوریتم تازگی محتوا، تکمیل‌تر شد. هنگامی‌که افراد به دنبال پاسخی برای یک سؤال هستند، اغلب به تاریخ انتشار محتوا نگاه می‌کنند. اگر همه پست‌های شما دارای تاریخ قدیمی و اطلاعات قدیمی هستند، به‌سرعت به نتایج بعدی می‌روند. در نهایت، هر چه محتوای بیشتر و با کیفیت‌تری منتشر کنید، گوگل بیشتر صفحات شما را ایندکس می‌کند و محتوای شما سریع‌تر رتبه‌بندی می‌شود. با بهبود برخی از این فاکتورها، خواهید دید که کاربران زمان بیشتری را در سایت شما سپری خواهند کرد. در نتیجه، گوگل رتبه‌بندی سایت شما و نمایش آنها در صفحه نتایج جستجو خود را شروع می‌کند.

اگر شما یک فروشگاه آنلاین دارید که کفش می فروشد، صفحه محصولی که برای کلمه کلیدی “کفش زنانه سایز 38” بهینه سازی شده باشد، نتیجه به مراتب بهتری ایجاد می نماید نسبت به صفحه ای که “کفش زنانه” یا حتی فقط “کفش” را هدف قرار می دهد. علاوه بر این باید برای هر کدام از موضوعات فرعی یک مقاله کامل اختصاص دهید. این مقالات باید حجم کمتری نسبت به محتوای ستونی داشته و در آن‌ها کلمات کلیدی طولانی یا لانگ تیل را هدف بگیرید. لازم است از محتوای ستونی به هرکدام از مقالات خوشه‌ای لینک بدهید و از همه مقالات خوشه‌ای هم به مقاله ستونی متناظر آن‌ها لینک بدهید. بدین‌ترتیب همه کلمات کلیدی گسترده و لانگ تیل حول یک موضوع را هدف گرفته و لینک‌سازی قوی نیز بین آن‌ها ایجاد کرده‌اید.

در عوض اولین کار این است که باید لیستی از موضوعاتی تهیه کنید که قصد دارید تمرکز خود را روی آن‌ها قرار دهید. شما با تدوین یک نقشه راه مؤثر برای سئوی سایت در طولانی‌مدت می‌توانید روزبه‌روز به تعداد بازدیدکنندگان سایت خود افزوده و به کسب‌وکار خود رونق بخشید. مشتریان بسیار زیادی در فضای اینترنت به‌دنبال محصول شما بوده و آماده خریدن آن هستند؛ اما اگر شما در نتایج جستجو دیده نشوید سهمی از این بازار نخواهید داشت. اهدافی که برای استراتژی سئوی سایتمان تعیین می‌کنید باید متناسب با کسب‌وکارمان باشد؛ برای مثال ممکن است هدف ما از سئو افزایش آگاهی از برند و برندسازی باشد و فرد دیگری صرفا با هدف افزایش فروش کار سئوی سایتش را شروع کند. خیلی مهم است که شما از نظر فنی، سایت بدون ایرادی داشته باشید؛ اینگونه کاربران می توانند به راحتی به بخش های مختلف سایت شما سرک بکشند و از آن دیدن کنند.

حالا باید ببینید که رقبای شما در کلمه‌ی کلیدی‌ای که انتخاب کردید، کدام یک از وب سایت‌ها هستند. برای این کار، کلمه‌ی کلیدی انتخابی‌تان را در گوگل وارد کنید و صفحه‌ی اول گوگل را که نشان دهنده‌ی لیست ۱۰ سایت اول هستند را ببینید. هر چه بیشتر در زمینه شناخت مخاطب فعالیت کنید، بهتر می توانید مخاطب هدف خود را بشناسید. با شناخت نیاز مخاطبان نه تنها می توانید بهترین کلمات کلیدی را برای هر موقعیت بیابید، بلکه می توانید بهترین محتوا را نیز تولید کنید. علاوه بر ساخت بک لینک، روش دیگر برای بهبود پروفایل لینک شما، حذف بک لینک های غیرضروری است.

از طراح وبسایت خود درخواست کنید برای این صفحات از اسکیماهای گوگل استفاده کند. Schema های گوگل چهارچوبی برای طراحان وبسایت ها هستند تا با استفاده از این چهارچوب ها موتورهای جستوجو راحت تر بتوانند اطلاعات موجود در سایت را درک کنند. سایت هایی که از این چهارچوب ها استفاده می‌کنند شانس بیشتری برای نمایش داده شدن در گوگل دارند همچنین اطلاعات بیشتری در صفحه اول گوگل به کاربر نمایش می‌دهند که این خود باعث افزایش تعداد کلیک روی لینک سایت شما در گوگل می‌شود. علاوه بر اینکه باید حواستان باشد که اطلاعات دسترسی به شما در سایت شما باید به روز باشد در سرویس های خارجی مثل Google My Business نیز باید به روز باشد. علاوه بر گوگل سرویس های مختلفی هستند که اطلاعات تماس کسب و کارهای محلی را جمع آوری می‌کنند و در سایتشان در اختیار کاربران قرار می‌دهند مثل سایت برترینها، شما باید حواستان جمع باشد تا در این سرویس ها نیز اطلاعات شما همیشه به روز باشد.

سئو (SEO) در سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین مباحث در امر دیجیتال مارکتینگ و افزایش مخاطب در سایت‌ها تبدیل شده است. برای موفقیت در به وجود آوردن یک سایت پرمخاطب ما باید به استراتژی سئو توجه کافی داشته باشیم. در همین رو ما تصمیم گرفته‌ایم در این مقاله هرآنچه باید درباره استراتژی سئو بدانید، به شما ارائه دهیم. اما تجزیه و تحلیل استراتژی‌های سئوی رقبا چه فایده‌ای دارد؟ این کار در موارد زیر به شما کمک می‌کند. هرزمان که برای یک کلمه کلیدی به دنبال رتبه هستید درگوگل سرچ کنید وببینید که رقبایتان با رتبه های برتر چه پیج هایی هستند.

در برخی از نقاط دنیا، مردم در حال آماده سازی و مقدمات برای سال جدید هستند. تغییر سال ها به مردم یادآوری می کند که برنامه ریزی خود را آغاز کنند؛ مثل برنامه ریزی برای کسب اطلاعات از راهنمای جامع استراتژی سئو در سال 2025. با استفاده از ابزارهایی مانند Google Analytics، ترافیک وب‌سایت خود را بررسی کنید. به مواردی مانند تعداد بازدیدکنندگان، نرخ پرش، صفحات پربازدید، منابع ترافیک و مدت زمان ماندگاری کاربران توجه کنید. اما کاربرانی که در مراحل نزدیک به خرید هستند، درباره مدل‌های مختلف محصول یا برندهای مختلف جستجو می‌کنند. در نتیجه برای کلمات گسترده باید اطلاعات کلی به مخاطب ارائه داده و برای کلمات کلیدی لانگ تیل یا طولانی باید اطلاعات دقیق هر محصول و قیمت آن را ارائه دهید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری