بهینه سازی موبایل فرندلی برای موتورهای جستجو
چگونه موبایل فرندلی سازگاری با موبایل بودن سایت خود را افزایش دهیم؟ مجله وب نبض
آنها میتوانند خود را با موبایل شما سازگار کنند و در هر تلفن همراهی، به اندازه کافی خوب و در دسترس به نظر برسند. صفحات موبایل نسبت به لپتاپ کوچکتر هستند و دسترسی به همه قسمتها، توانایی خواندن بخشهای مختلف و در مجموع بررسی و پیمایش یک سایت در آنها کمی سختتر است. بنابراین اگر سایت شما روی موبایل بهاندازه کافی خوب نباشد ممکن است مخاطبان بسیاری را از دست بدهید. بخش بزرگی از سئوی موبایل، تطبیق وب سایت شما برای ارائه بهترین تجربه موبایلی برای مخاطبان است. اگر وبسایت سازگار با موبایل ندارید، این خطر را دارید که مردم درک منفی از کسب و کار شما داشته باشند و از صفحات شما خارج شوند، که به رتبه شما آسیب میزند. با داشتن یک وب سایت سازگار با موبایل، نظر بیش از 60 درصد از کاربرانی که کسب و کار شما را پیدا می کنند را بهبود می بخشید.
تصاویری که در ادامه مشاهده میکنید یکی از آنها متناسب با موبایل طراحی شده و دیگری همان نسخهٔ کامپیوتر را برای موبایل بارگذاری میکند. از دلایل گوگل برای این بروزرسانی آن بود که وقتی کاربر در موبایل خود چیزی را جستجو میکند باید در سریعترین زمان، مرتبطترین نتایج با جستجوی او نمایش داده شود. کاربران موبایل از انگشتان خود برای ناوبری استفاده میکنند، بنابراین دکمهها و لینکها باید به اندازهای بزرگ باشند که به راحتی قابل کلیک باشند. همچنین فاصله بین دکمهها باید بهگونهای باشد که از کلیکهای تصادفی جلوگیری شود. بنابراین به جای ساختن نسخه جدیدی از وب سایت برای آیفون ۷، گلکسی اس ۶، بلک بری و هر دستگاه جدید دیگر، با استفاده از این ویژگی به سادگی و هوشمندانه می توان تغییرات لازم را ایجاد کرد.
چرا که رتبه بندی سایت و سئو سایت به شدت تحت تاثیر الگوریتم های مختلف گوگل قرار می گیرد. یکی از این الگوریتم ها، الگوریتم موبایل فرندلی یا موبایل گدون گوگل است که هدف اصلی آن ترجیح دادن وبسایتهای آماده برای موبایل نسبت به وب سایت های غیر موبایلی است. ابزار سرچ کنسول (Search Console) از سوی گوگل ارائه میشود و به وبمستران و مدیران وبسایت کمک میکند تا عملکرد و حضور وبسایت خود در نتایج جستجوی گوگل را مدیریت کنند. در بخش “تجربه کاربری در موبایل” از ابزار سرچ کنسول، شما میتوانید اطلاعاتی درباره نسخه موبایل وب سایت خود کسب کنید. برخلاف تصور خیلیها، محتوای تولیدشده برای سایتهای موبایل فرندلی با انواع دسکتاپ فرندلی تفاوتهایی دارد.
کدام یک باید CTA اقدام اولیه باشد؟ با دانستن اینکه نگاه کاربر احتمالاً به گوشه پایین سمت راست ختم میشود، توصیه میشود CTA اصلی را در سمت راست یا پایین قرار دهید. البته اگر شما انجام خدمات سئو سایت خود را برون سپاری کنید تیم مجری حتما این نکات را رعایت خواهند کرد. برای مشاهده همه محصولات ما به صفحه سروراختصاصی مراجعه کنید، قیمتها را مقایسه کنید و سپس به سبد خرید خود اضافه کنید. انتظارها به پایان رسید، برای اینکه بیشتر با ما آشنا شوید، صفحه نحوه خرید vps از دست ندهید و برای اینکه بیشتر درباره ما بدانید، همین الان کلیک کنید. ۴- بعد از انتخاب گزینهٔ inspect تصویری که در زیر مشاهده میکنید به شما نمایش داده میشود. ۳- بخشی از متن سایت را انتخاب و راست کلیک کنید؛ سپس گزینهٔ inspect را انتخاب کنید.
اگر سایت در این مرحله نمره قبولی بگیرد زمانی که لینکی از آن در نتایج جستجوی که با موبایل انجام شده است عبارت Mobile Friendly در کنار آن دیده خواهد شد. حدود یک سال بعد (۱۶ مارس ۲۰۱۶ ) گوگل اعلام کرد که سیگنال رتبهبندی سازگار با موبایل خود را در اوایل ماه می تقویت خواهد کرد و رتبهبندی بهتری را به افرادی که از آن پیروی کردهاند اعتا میکند. زیرا هدف این بروزرسانی، تنها افزایش سرعت در نسخهی موبایلی بود که در بیشتر موارد هم عملی شده بود. از کاهش اندازه تصاویر گرفته تا برش دادن HTML غیر ضروری و بهینه سازی اسکریپت های فشرده و غیره. در واقعیت، اکثر کاربران تنها سه ثانیه از زمان خود را در اختیار شما قرار می دهند.
همچنین، با بهبود سرعت و عملکرد سایت در موبایل، میتوانید نرخ تبدیل بالاتری داشته باشید و در جلب اعتماد کاربران موفقتر باشید. برای گوگل بسیار مهم است که هر روز توانایی یافتن اطلاعات مفید در اینترنت را توسط کاربرانش افزایش دهد. با معرفی الگوریتم موبایل گدون، گوگل این غول موتور جستجو رسما «موبایل فرندلی» را به یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی سایت تبدیل کرده است. به این ترتیب وبسایتها، صفحات فرود و وبلاگهایی که موبایل فرندلی یا به عبارت دیگر واکنشگرا هستند بهتر از آنهایی که نیستند در نتایج جستجو رتبهبندی می شوند. تجربه کاربری یکی دیگر از عواملی است که به طور مستقیم بر سئو تأثیر میگذارد.
هنگام طراحی نسخه دسکتاپ سایت خود، آزادی بیشتری در مورد جایی که ماژول ها می توانند بروند وجود دارد. اما برای دستگاه های تلفن همراه، محدودیت هایی وجود دارد که ممکن است در ابتدا در نظر نگرفته باشید. به عنوان مثال، نحوه نگه داشتن دستگاه های تلفن همراه توسط افراد می تواند بر میزان دسترسی آسان به صفحه نمایش تأثیر بگذارد، بنابراین بر تعاملات موجود آنها با سایت شما تأثیر می گذارد. مهام با 7 سال سابقه در حوزه مشاوره سئو، طراحی سایت و سفارش تولید محتوا جز شرکتهای پیشرو در این صعنت، به شما در امر بهینه سازی سایت و سازگاری با این الگوریتم کمک خواهد کرد. تغییر مسیر یک بازدیدکننده را از یک صفحه درخواستی به صفحه دیگر هدایت می کند، زیرا صفحه درخواستی منتقل یا حذف شده است. در حالی که اگر این کار به خوبی انجام شود منجر به یک تجربه کاربری خوب می شود، هر چه از تغییر مسیرهای بیشتری استفاده کنید، سرعت سایت شما کندتر خواهد بود.
مخاطبان شما باید فوراً یک CTA را در صفحه شما ببینند، خواه این شماره تلفن باشد یا عبارتی که کاربران را به صفحه بعدی راهنمایی می کند. CTA شما باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا کاربران بتوانند به راحتی کلیک کنند. طراحی ریسپانسیو و موبایل فرندلی کردن سایت بخشی از یک تجربه مثبت کاربر است. زمانی که سرنخ ها بتوانند به راحتی به سایت شما در دستگاه های تلفن همراه دسترسی داشته باشند و آن ها را مرور کنند، تجربه مثبتی برای آنها فراهم می کند. از آنجایی که انواع بیشتری از دستگاه ها ایجاد می شوند و اندازه صفحه نمایش همچنان در حال تغییر است، داشتن طراحی وب سایتی که بتواند تحت هر شرایطی به درستی عمل کند بسیار مهم است.
بهینهسازی یک وبسایت برای موبایل یک فرایند چندبعدی است که شامل تغییرات طراحی، بهینهسازی محتوا، و بررسی عملکرد صفحات در دستگاههای موبایل میشود. طراحی ریسپانسیو یکی از مهمترین و مؤثرترین روشها برای موبایل فرندلی کردن وبسایت است. در این نوع طراحی، صفحات وب به طور خودکار به اندازه صفحهنمایش دستگاه کاربر تنظیم میشوند. این به این معناست که سایت شما میتواند در دستگاههای مختلف از جمله گوشیهای هوشمند، تبلتها و حتی دسکتاپ بهدرستی نمایش داده شود. بهینهسازی سایت برای موبایل نه تنها بهبود تجربه کاربری را تضمین میکند، بلکه تاثیر مستقیمی بر رتبهبندی سایت در موتورهای جستجو دارد. با توجه به افزایش چشمگیر استفاده از دستگاههای موبایل برای دسترسی به اینترنت، سایتهایی که برای موبایل بهینهسازی نشدهاند، احتمالاً بخش قابل توجهی از ترافیک و مشتریان خود را از دست خواهند داد.
از بین هر سه گزینه، این یکی از نظر دسترسی محدودتر است، به این معنی که کاربر دامنه حرکتی کمتری روی صفحه دارد. موبایل فرندلی به معنای سازگاری وب سایت شما با نمایش در تلفن های همراه است. Google سایتهایی را که از پنجرههای بازشو یا میانافزارهای بزرگ برای تبلیغ خبرنامه، فرمهای ثبتنام یا تبلیغات استفاده میکنند جریمه میکند. از اینها استفاده نکنید اگر مجبورید، مطمئن شوید که قوانین گوگل را رعایت می کنید. هر درخواستی که سایت شما باید انجام دهد بر سرعت سایت شما تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که برای بهبود سایت تلفن همراه خود باید روی کاهش این درخواست ها کار کنید.
اکنون که می دانید چرا سئوی موبایل بسیار مهم است، زمان آن رسیده است که سایت خود را برای کاربران گوشی هوشمند سازگار کنید. استفاده از سبک منوی همبرگر در بین نسخه های موبایلی وب سایت ها رایج شده است. این منو فضای کمتری را روی صفحه اشغال میکند و در عین حال اطمینان میدهد که آیتمهای منو به اندازهای بزرگ به نظر میرسند که کاربر به راحتی با انگشت خود آن را انتخاب کند. صفحهنمایش تلفنها بزرگتر شدهاند، به این معنی که میتوانید محتوای بیشتری را در صفحه قرار دهید، اما دسترسی کاربران به صفحه را نیز محدودتر میکند. درک دامنه حرکتی کاربران می تواند به شما کمک کند محتوای قابل کلیک را در مناطق قابل دسترسی تر صفحه نمایش قرار دهید، مانند اجتناب از گوشه ها و بالای دستگاه.
این شامل عواملی مانند سرعت بارگذاری صفحات، نحوه دسترسی به محتوا و حتی تجربه کاربری در کلیک کردن بر روی لینکها و دکمهها میشود. به همین دلیل، در سالهای اخیر یکی از مهمترین تغییرات در الگوریتمهای جستجوی گوگل، “Friendly Mobile” بوده است. این الگوریتم بهینهسازی سایتها برای تجربه کاربری موبایل را در اولویت قرار داده و سایتهایی که موبایلفرندلی نباشند، از رتبههای برتر جستجو دور میمانند. اما چرا این الگوریتم تا این حد مهم شده است؟ و چگونه میتوانید سایت خود را با آن سازگار کنید؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد و نکات کلیدی برای بهینهسازی موبایلی سایتها را بررسی میکنیم. اگر به دنبال رویکردهای نوآورانه و راهحلهای حرفهای در زمینه بهینهسازی سایت برای موبایل و دیگر جنبههای دیجیتال مارکتینگ هستید، آژانس بازاریابی مهام همراه شماست.
این تغییرات اساساً با هدف بهبود تجربه کاربری افرادی که از دستگاههای همراه استفاده میکنند، اعمال میشوند. بهبود سرعت بارگذاری صفحات، کاهش نرخ پرش و افزایش تعامل کاربران از جمله مزایای بهینهسازی موبایل هستند که میتوانند به رشد و موفقیت وبسایت شما کمک کنند. بنابراین، سرمایهگذاری در بهینهسازی موبایل یک اقدام ضروری و استراتژیک برای هر کسبوکار آنلاین است. در دنیای دیجیتال امروز، استفاده از دستگاههای موبایل برای دسترسی به اینترنت به شدت افزایش یافته است. این روند به گونهای است که اکنون بیش از نیمی از ترافیک وب از طریق تلفنهای همراه انجام میشود. در این شرایط، بهینهسازی موبایل برای وبسایتها به یک ضرورت تبدیل شده است.
هفتاد و شش درصد از مصرفکنندگان از دستگاههای تلفن همراه خرید میکنند و انتظار میرود این تعداد افزایش یابد. علاوهبرآن، شما نیازی ندارید تا تمامی تصاویری که روی سیستم برای مخاطب نمایش میدهید را روی نسخه موبایلی نیز بگنجانید. شما باید تلاش کنید تا اطلاعات موردنیاز کاربران را در سریعترین زمان ممکن داده و آنها را با المانهای غیرضروری سردرگم نکنید. Varzesh3 از نظر این ابزار گوگل هم یک سایت غیر ریسپانسیو است و با استانداردهای موبایل فرندلی هماهنگ نیست. با استفاده از ابزارهایی مانند Google Mobile-Friendly Test و ابزارهای بررسی ریسپانسیو میتوانید سازگاری سایت خود با موبایل را تست کنید.
کاربران موبایل اغلب به دنبال دسترسی سریع به اطلاعات هستند و اگر وبسایت شما دیر بارگذاری شود، احتمالاً آن را ترک کرده و به سراغ سایتهای دیگر خواهند رفت. برای بهینهسازی سرعت بارگذاری صفحات میتوانید از روشهایی مانند فشردهسازی تصاویر و فایلها، کاهش تعداد درخواستهای HTTP، استفاده از شبکه توزیع محتوا (CDN) و حذف فایلهای غیرضروری استفاده کنید. فراخوانها برای اقدام (CTA) و عناصر قابل کلیک در یک وبسایت برای کمک به کاربران برای هدایت سایت شما و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه شرکت شما ارائه میکند، مهم هستند. هنگامی که صحبت از CTA در دستگاه های تلفن همراه می شود، مهم است که اندازه دکمه را بهینه کنید و در نظر بگیرید که هر دکمه چقدر از بقیه فاصله دارد و همچنین در کجای صفحه قرار دارد. طراحی وب سایت ریسپانسیو یکی از استراتژی های جدیدتر برای نزدیک شدن به طراحی وب سایت است.
باز هم، این چیزی است که افزونه ای مانند WP Rocket می تواند به شما کمک کند. اگر از وردپرس استفاده می کنید، به احتمال زیاد موضوع شما در حال حاضر پاسخگو است و می تواند با تمام صفحه ها سازگار شود. با این وجود، خوب است بررسی کنید که سایت شما در ابزارهای توسعه دهنده گوگل کروم چگونه مقیاس می شود. زیرا اگر مقیاس درستی نداشته باشد، باید با توسعه دهنده وب خود در مورد رفع آن صحبت کنید – یا موضوع دیگری را انتخاب کنید. آژانس دیجیتال مارکتینگ وبسکو، بیش از 10 سال سابقه در طراحی وبسایت، ادمین شبکه های اجتماعی، سئو و بهینه سازی و… دارد. استفاده از پاپآپهای ناخواسته که تجربه کاربری را تخریب میکنند، باید به حداقل ممکن رسانده شود.
در صورت استفاده، اطمینان حاصل شود که آنها به صورت موافق با تجربه کاربری طراحی شدهاند. ۴- اگر تصویر صفحهٔ سایت شما بهصورت برش خورده ظاهر شود به این معنا است که سایت شما موبایل فرندلی نیست. مرورگر کروم ابزاری دارد که با استفاده از آن میتوانید ریسپانسیو بودن سایت خود را تشخیص دهید. برای چک کردن وبسایت خود با استفاده از مرورگر کروم مراحل زیر را انجام دهید. پس از واردکردن لینک سایت در ابزار فوق به شما اعلام میشود که آیا این سایت متناسب با استاندارد های لازم جهت نمایش مناسب محتوا در صفحات موبایل را رعایت کرده است یا خیز. پس از بروزرسانی، تاثیر آن بر صفحات نمایان شد و صفحاتی که با نسخهی موبایلی انطباق نداشتند از نظر رتبهبندی در SERP دچار سقوط شدند.
ابزار لایتهاوس (Lighthouse) یک ابزار اوپن سورس توسعه داده شده توسط گوگل است که برای ارزیابی و سنجش عملکرد سایتها استفاده میشود. با استفاده از لایتهاوس، شما میتوانید سایت خود را برای عواملی همچون عملکرد، دسترسیپذیری، روشهای بهتر، بهینهسازی برای موتورهای جستجو و نرمافزارهای وب پیشرفته بررسی کنید. با توجه به روند رو به رشد استفاده از دستگاههای همراه و گوشیهای هوشمند، برای یک سایت حضور در فضای موبایل بسیار حائز اهمیت است. موبایل فرندلی بودن یعنی طراحی و بهینهسازی سایت به گونهای که بر روی دستگاههای موبایل به خوبی عمل کند و تجربه کاربری مطلوبی را برای کاربران موبایل فراهم کند. سئوی موبایل فرآیند بهینه سازی وب سایت شما است تا اطمینان حاصل شود که سایت شما عالی به نظر می رسد و در دستگاه های تلفن همراه به درستی کار می کند. هنگامی که سئوی موبایل را انجام می دهید، تجربه سایت مثبتی را برای کاربران فراهم می کنید تا در هر دستگاهی، صرف نظر از اندازه صفحه نمایش، عالی به نظر برسد.
شما میتوانید به سرعت ، سایت خود را بازیابی کنید و دوباره به رتبه های بالاتر برگردید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سریع عمل کنید و سایت خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید. اگر وب سایت شما هنوز موبایل فرندلی نشده و می خواهید خیلی زود سایت خود را با موبایل سازگار کنید همین امروز با یک متخصص طراحی سایت و سئو در اصفهان در شرکت بهیدو تماس بگیرید. لایت هاوس (lighthouse) ابزار اپن سورس گوگل است که برای سنجش عملکرد سایت کاربرد دارد. شما میتوانید سایت خود را در نسخه دسکتاپ و موبایل برای فاکتورهای Performance ،Accessibility ،Best Practices ،SEO ،Progressive Web App بررسی کنید.
ساختار تلفنهای همراه به شما این امکان را میدهد تا از قابلیتهایی مانند حافظه کش گوشی برای ذخیرهسازی دادههای مهم استفاده کنید. این کار باعث میشود صفحات سایت بدون نیاز به بارگذاری مکرر، سریعتر در دسترس باشند. همچنین، استفاده از تصاویر واکنشگرا که بهطور خودکار اندازه و وضوح خود را با دستگاه کاربر تطبیق میدهند، به بهبود عملکرد سایت کمک میکند. مطمئن شوید که سایت تلفن همراه شما در دستگاه های تلفن همراه قابل خواندن است. از دستگاه های مختلف برای بررسی درست بودن تایپوگرافی خود استفاده کنید و در صورت لزوم تغییراتی را ایجاد کنید.
این ابزار به شما پیشنمایشی از سایتتان در دستگاههای مختلف نشان میدهد. از آنجایی که ساختار کلی تلفنهای همراه با لپتاپ و کامپیوترهای رومیزی متفاوت است، میتوان از بعضی از قابلیتهای موبایل برای بهبود عملکرد سایت استفاده کرد. برای نمونه میتوان از حافظه کش گوشی هوشمند برای ذخیرهسازی دادههای اصلی بهره برد و به این شکل از بارگذاری مکرر و اتلاف زمان جلوگیری کرد. همچنین میتوان از تصاویر واکنشگرا برای سایت استفاده کرد که اندازه و وضوح خود را با دستگاه تنظیم میکنند. URL تلفن همراه معمولاً به صورت “m.website.com” یا “website.com/mobile” ظاهر می شود. وقتی کاربران از طریق URL تلفن همراه وارد سایت شما می شوند، نسخه ای از سایت شما را می بینند که برای دستگاه های تلفن همراه سازگار شده است.
اگر میخواهید بیشتر دربارهٔ خدمات سئوی این تیم حرفهای بدانید با کارشناسان شرکت نبض مارکتینگ تماس بگیرید. با من همراه باشید تا صفر تا صد الگوریتم موبایل گدون که یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل است را با هم بررسی کنیم. Google Mobile-Friendly Test یکی از سادهترین و محبوبترین ابزارهای رایگان برای بررسی موبایلپسند بودن سایت است. این ابزار توسط گوگل ارائه شده و بهصورت تخصصی به بررسی سازگاری سایتها با گوشیهای هوشمند میپردازد. در طراحی ریسپانسیو در مدیا کوئری ها بر حسب درصد به تگ های تشکلیل دهنده سایت مقدار میدهیم. مزیت ریسپانسیو متناسب شدن عرض محتوا با هرگونه دستگاه با هر رزولوشنی است.
راهکارهایی که در ادامه معرفی میکنم، از سطح پایین شروع و تا سطح حرفه ای ادامه پیدا میکنند. نمی دانید از کجا شروع کنید؟ ما یک صفحه با شرکت های میزبان وب وردپرس داریم که ما آن را تضمین می کنیم، زیرا ما شخصا آنها را بررسی کردیم. برای این کار میتوانید از ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights و Mobile friendly Test استفاده کنید. ۲- آدرس سایت خود را در Testing bar نوشته و روی Test URL button کلیک کنید. کلیدواژههای برندینگ به کلمات و عباراتی اشاره دارند که به طور خاص به برند یا محصول شما مرتبط هستند و اهمیت زیادی در افزایش آگاهی از برند و جذب ترافیک مرتبط دارند. برای اهداف کلیک خور در سایت مثل پیوندها، دکمه ها و غیره باید فضای کافی برای کلیک کردن قرار داده شود.
تا به امروز این بروزرسانی احتمالاً روانترین و موفقترین عرضهای بود که گوگل در مورد بروزرسانیهای الگوریتم خود انجام داده است. باید بگوییم خیر؛ اینها تنها تغییراتی جزئی در همان نسخهی اولیه Mobilegeddon است. از فونت های با اندازه ثابت و تایپوگرافی که هنگام مقیاسبندی تغییر شکل میدهند، استفاده نکنید. کلمه کلیدی مانند “گل فروشی در هریسبورگ، PA” یک مثال عالی از یک کلمه کلیدی محلی است. اگر کسی به دنبال یک گل فروشی محلی باشد، احتمالاً «فروشگاه گل در [شهر]» را برای یافتن آن جستجو می کند.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/