راهنمای سئو پادکست برای جذب شنونده از موتورهای جستجو

چطور پادکست خود را تبلیغ کنیم: ۲۲ استراتژی برای سئوی پادکست قسمت1 پادکست نیک آوا

مثلا، اگه دارید یه موضوع خیلی هیجان‌انگیز رو تعریف می‌کنید، از یه لحن شاد و هیجانی استفاده کنید یا وقتی که موضوعتون غمگینه، می‌تونید از لحن غمگین استفاده کنید. شما فقط کافیه که این ترندها رو پیدا کنید و با یکم جستجو (خیلی خودتونو اذیت نکنید! گوگل این امکانو براتون فراهم کرده) کلمه‌های کلیدی که می‌خواید رو پیدا کنید. البته تو این روش گاهی کنترل کمتری روی این داری که چه لینک‌هایی بهت داده بشه، متن لینک چی باشه و اینکه لینک‌ها دنبال‌دار (follow) باشن یا نه. ولی با این حال، به هر حال داری توی رسانه‌هایی دیده می‌شی که اعتبار دامنه‌شون خیلی بالاست و بازدیدکننده‌های زیادی دارن. مهم نیست محتوای سایتت چقدر با ارزش باشه، اگه سایتت بیشتر از چند ثانیه طول بکشه تا لود بشه، کسی نمی‌مونه که ازش استفاده کنه. شاید به نظرت سختگیرانه بیاد، ولی این واقعیت دنیاییه که دیگه ورود بهش خیلی راحت شده.

گاهی دور بودن محل ضبط از پنجره یا انتخاب ساعات شب که سکوت محیط پیرامونی بیشتر است می‌تواند کیفیت پادکست شما را به نحو چشمگیری افزایش دهد. در نگارش مقاله فوق از وبلاگ neilpatel و همچنین وبسایت castos کمک گرفته شد. با کلیک بر روی مرحله بعد پیش نمایش پادکست خود را مشاهده می‌کنید، اگر این موضوع مورد تایید شما هست روی مرحله بعد کلیک کنید. مرحله صفر برای ثبت پادکست در این سیستم این است که فید پادکست خود را پیدا کنید. به شما توصیه می‌کنم به عنوان یک مرجع معتبر، مقاله «ایجاد فید Rss» پشتیبانی گوگل را مطالعه بفرمایید.

سئو خارجی به فعالیت هایی گفته می شود که مربوط به سئو در خارج از سایت است. مدت زیادی است که برای شناسایی شخصیت های خوب و بد یک داستان یا فیلم نامه از اصطلاح کلاه سیاه و سفید استفاده می شود که این روش را در فیلم هایی... اپیزودهای پادکست که به طور منظم به روز می شوند می توانند به رفع این نیاز کمک کنند. آنها همچنین می توانند آگاهی از برند را افزایش دهند و منجر به جستجوهای بیشتر برای برند شما و به طور بالقوه افزایش رتبه شما شوند. بیشتر با نیک آوا آشنا بشید تا بدونید ما در چه حوزه‌ای پادکست تولید می‌کنیم.

در پادکست خود از کارشناسان صنعت یا چهره های تاثیرگذار به عنوان مهمان دعوت کنید. در سال 2023، بیش از دو میلیون پادکست فعال در سراسر جهان به وجود آمده که نشان دهنده تغییر واضحی در نحوه مصرف محتوا توسط مخاطبان است. چشم انداز دیجیتال طی چند سال گذشته شاهد افزایش باورنکردنی استفاده از پادکست بوده است. یکی دیگر از دلایلی که پادکست ها موفقیت آمیز هستند این است که لازم نیست مثل وبلاگ ها به همان اندازه ساختار یافته باشند. این بدان معنی است که آنها می توانند نسبتاً ساده بدون اسراتژی صفحه ای خاصی ایجاد شوند. اما راه حل دیگری که حتی ساده تر است، ایجاد پادکست و رتبه گرفتت راحت آن در Google است.

اینجا شما باید سعی کنید یک متخصص باتجربه توی سئو رو دعوت کنید تا از نظرات کارشناسیش بتونید برای اضافه کردن دانش بیشتر به مخاطباتون کمک بگیرید. پس اگه شما هم می‌خواید سئو پادکست خودتون رو انجام بدید، حتما باید روی متا داده‌ها تمرکز کنید و ازشون به‌عنوان یه ابزار کمکی برای درست‌کردن پادکست‌های خفن و جذاب کمک بگیرید. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر و تلگرام نقش بسیار مهمی در جذب شنوندگان جدید دارد. با تولید محتوای جذاب، از جمله کلیپ‌های کوتاه، نقل قول‌ها و پست‌های گرافیکی مرتبط با پادکست خود، می‌توانید توجه کاربران بیشتری را جلب کنید. وقتی داری از متن‌های تبدیل شده، یادداشت‌های پادکست یا پست‌های وبلاگی مرتبط با پادکست استفاده می‌کنی، باید حواست باشه که کلمات کلیدی رو به زور توی متن نچپونی.

حتما یک عنوان و توضیحات توصیفی اضافه کنید، از جمله استفاده از عبارات مهمی که به شنوندگان کمک می کند پادکست را پیدا کنند. YouTube ممکن است محبوب‌ترین روشی باشد که مخاطبان به پادکست‌ها گوش می‌دهند (که توسط Spotify دنبال می‌شود). این به معنای نوشتن موضوعات، نکات اصلی تحت پوشش، مهمان کیست، و برخی از جزئیات بخش‌های اساسی که ممکن است کسی جستجو کند. می‌توان پادکست‌هایی را تقریباً در مورد هر موضوعی یافت، زیرا مصرف‌کنندگان محتوا در هر کجا که باشند به دنبال اطلاعات می‌گردند، به این معنی که در انواع رسانه‌های مختلف. پس از وارد شدن به حساب کاربری خود در گوگل به googlepodcastmanager مراجعه کنید و پس از شروع، فید خود را در سایت قرار دهید و وارد مرحله بعد شوید. تمامی مقالات آکادمی آمانج با تلاش و اشتیاق توسط نویسنده های ما تولید و منتشر شده است و محتوای مقالات عاری از هرگونه مطالب زرد و بیهوده است.

علی سخا هستم مدیر واحد خلاقیت آکادمی آمانج علاقه‌مند به دیجیتال مارکتینگ، ماشین لرنینگ و فلسفه اینجا مطالعات و تجربیات خودم در حوزه سئو، مارکتینگ و مدیریت با شما به اشتراک میگذارم. در وب سایت شما ممکن است صفحات مختلفی وجود داشته باشد پس بهتر است برای پادکست خود یک صفحه اختصاصی تولید کنید و یا به زبان ساده تر درصفحه خود به تبلیغ پادکست بپردازید. سئو خارجی مانند شمشیر دولبه است یعنی همان قدر که می تواند برای یک سایت مفید باشد می تواند مضر نیز باشد و باعث شود یک سایت جایگاه خود را از دست داده و با افت رتبه مواجه شود. بانس ریت معیاریست که به نرخ کاربرانی گفته می شود که وارد سایت شده و عملا هیچ گونه تعاملی با آن ندارند. بنابراین این کاربران بر روی منوی سایت، گزینه ادامه مطلب یا هر لینک داخلی موجود در صفحه کلیک نمی کنند.

خوشحال خواهیم شد نظر خود را در رابطه با این مقاله در قسمت نظرات درج نمایید. Canonical، یکی از مفاهیم تخصصی سئو است که بعضی مواقع باعث گیج شدن وبمستران تازه کار میشود . در تعریف آن باید گفت که تگ کنونیکال راهی است برای کمک به گوگل به جهت تشخیص مطلب برتر ما، میان مطالبی که شباهت زیادی نسبت به هم دارند. دسته بندی و برچسب گذاری در وردپرس دو قابلیت پراهمیت هستند که با استفاده از آنها می توانید سایت خود را بهبود ببخشید. بسیاری از افراد فکر میکنند این دو دقیقا یک کار را انجام میدهند و تفاوتی برای آنها قائل نیستند ، در صورتی که استفاده اشتباه هر کدام میتواند به سئو سایت شما ضربه بزند. بسیاری از محتواهایی که در فضای وب مطالعه می کنیم تاریخ مصرف مشخصی دارند کار در بخش اخبار بسیار دشوار می شود چراکه یک خبر ممکن است ظرف چند ساعت کهنه شده و ارزش محتوایی خود را از دست بدهد.

به طور کلی، استفاده از پادکست در استراتژی سئو می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی، افزایش ترافیک وبسایت و ارتقای شناخت برند کمک کند. مورد دوم فقط و فقط برای ربات گوگل بود تا بفهمد پادکست چیست و سئو پادکست را به درستی انجام دهید. کمتر کسی دانشی که با سعی و تلاش به دست آورده را به دیگران ارائه می‌دهد به همین دلیل برای آموزش تخصصی در هر حوزه‌ای، نیازمند مراجعه به منابع خارجی هستیم. سلام بر شما، قسمت های بعدی آماده است و به زودی در همینجا آپلود میکنیم. این فصل پادکست مخصوص دسته بندی سئو کلاه سفیده که به صورت مقاله است.

کارت صدا اکسترنال، کابل‌های اتصال، پایه‌ها و نرم‌افزارهای ویرایش صدا مثل Adobe CC، Adobe Auditon و Audacity نیز از جمله ملزومات لازم برای تولید یک پادکست باکیفیت است. برای انتشار پادکست در سایت خود حتما سعی کنید یک هاست خوب برای محتواهای صوتی و ویدئویی خود داشته باشید چون قطعا هیچ کاربری دوست ندارد موقع پخش پادکست با مکث های پی در پی مواجه شود. ۴۳ درصد کاربران دسترسی به یک محتوای ویدئویی و گوش کردن به پادکست را به مطالعه یک مقاله یا دانلود کتاب الکترونیکی ترجیح می دهند. محتوای همیشه سبز تاریخ مصرف مشخصی ندارد و تا سال ها قابل استفاده بوده و مفید است. درصورتیکه بتوانید در حوزه فعالیت خود محتوای همیشه سبز تولید کنید قطعا مخاطبان بیشتری را جذب خواهید کرد. منظور از سئو داخلی، هم بهینه سازی محتوا و هم کدهای HTML وب سایت است.

گوینده این پادکست بیش از ۱۰ سال است که در حوزه سئو فعالیت تخصصی می‌کند و به همین دلیل نیز از مطرح کردن موضوعات چالش‌برانگیز در این حوزه واهمه‌ای ندارد. بسیاری از سؤالاتی که در این پادکست مطرح شده و پاسخ داده می‌شوند دغدغه‌های کاربران هستند و در نتیجه این پادکست را به یک انتخاب کاربردی تبدیل می‌کنند. این پادکست انتخاب بسیار خوبی برای افرادی است که به دنبال شنیدن گفتگوهایی در حوزه پست‌های وبلاگ هستند. این پادکست به گونه‌ای به مخاطبین خود کمک می‌کند تا فروش کالا و خدمات خود را به شکل هوشمندانه‌ای به انجام برساند و چالش‌برانگیزترین موضوع که در واقع همان سئو است را از قلم نیندازند. در سطح جهانی، پادکست‌های بسیاری در حوزه سئو ساخته می‌شوند که هر کدام به نوبه خود اطلاعات بسیار خوبی را در این حوزه برای مخاطبین خود به دنبال خواهند داشت. در ادامه شما را با برخی از بهترین پادکست‌های سئو در جهان آشنا می‌کنیم.

همانطور که پادکست ها همچنان در محبوبیت خود رشد می کنند، نیاز به بهینه سازی آنها برای حداکثر دسترسی بیشتر می شود. با رعایت نکات بالا، می توانید اطمینان حاصل کنید که محتوای پادکست شما به درستی برای موتورهای جستجو بهینه شده است. حتما با پلتفرم‌های مختلف انتشار پادکست مثل کست باکس، پادکست پلیر و … آشنا هستید. با این حال، وقتی پای سئو محتوای صوتی به میان می‌آید، باید یکی از صفحات وب‌سایت‌تان را به انتشار پادکست اختصاص دهید یا یک وب‌سایت جدید بسازید. چراکه داشتن یک صفحه یا سایت مخصوص، فرصت‌های بیشتری برای بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو در اختیار شما قرار می‌دهد.

محتوای این پادکست عموماً شامل مصاحبه با بازاریان موفق، متخصصین سئو و… است که مباحثی همچون نحوه افزایش نرخ تبدیل، انتخاب ارزش پیشنهادی مناسب، تولید محتوای بهتر و… را شامل می‌شود. این پادکست به طور منظم منتشر می‌شود و مجریان آن نیز اطلاعات بسیاری را در حوزه سئو با مخاطبین خود در میان می‌گذارند. این پادکست، شنوندگان را با جدیدترین و جالب‌ترین تحولات در حوزه سئو آشنا کرده و با گفتگو با مهمانانی متخصص، شنیدنی‌های بسیاری را برای مخاطبین فراهم می‌کند. شنیدن این پادکست تا حدی لذت‌بخش است که مثل این می‌ماند که با دوستانتان بنشینید و چای بنوشید. اگر پلیر شما به گونه ای هست که امکان پخش بخش دانلود شده را دارد و نیازی به دانلود کل فایل برای پخش نیست حساسیتی روی حجم و زمان نداشته باشید. در غیر اینصورت حتما در بهینه ترین حجم ممکن منتشر کنید.پیشنهاد میکنیم زمان و حجم پادکست را در صفحه برای کاربر مشخص کنید که قبل از پخش در مورد آن تصمیم گیری کند.

افرادی که تازه وارد یک موضوع شده اند، اغلب به دنبال موضوعات همیشه سبز هستند. یک راه دیگر برای کشف موضوعات پادکست همیشه سبز این است که در Google و Bing عبارت کلیدواژه موضوع خود را به همراه کلمات “سوالات متداول” جستجو کنید. افراد مشتاق هستند تا درباره رویدادهای مهم بیشتر بیاموزند، بنابراین بسیار مهم است که در ایجاد پادکست های مرتبط با رویدادهای جاری سریع حرکت کنید. رویکرد دیگر بازدید از صفحه وب جستجوهای پرطرفدار Google است، که نشان می دهد مردم امروز به دنبال چه چیزی هستند. Spotify پادکست‌ها را تشویق می‌کند برای پادکست‌های خود تریلر ایجاد کنند و تقسیم آنها به فصل. صفحه نمایش یک صفحه اصلی پادکست (یا یک صفحه فرود) است که در آن یک پادکست درباره موضوع سریال می گوید.

همواره یکی از مشکلاتی که طراحان سایت و شرکت ها با آن دست و پنجه نرم میکنند فروش و بازدید کم سایتشان است. یکی از دلایل اصلی دیده شدن سایتها و فروش بالای آن بهبود رتبه سایت در گوگل است که به این کار سئو گویند. و موفقیت هرکسی در کسب و کار اینترنتی، وابسته به دانش سئو و بهینه سازی وب سایت است. همواره همه موسسات و شرکت ها ، در عصر امروزی به وب سایتی برای معرفی خدمات و محصولات خود نیاز دارند . این خدمات و محصولات برای دیده شدن و فروش باید در گوگل و سایر موتور های جستجو دیده شوند که انجام این کار به عهده سئو است .

مردم به طور فزاینده‌ای به پادکست‌ها روی می‌آورند تا درباره یک موضوع بیاموزند. Cannibalization یا هم‌نوع خواری می‌تواند تأثیر منفی روی جایگاه و رتبه بندی صفحات سایت ما بگذارد. بانس ریت (Bounce Rate) از نسبت افرادی که از یک صفحه بانس میکنند نسبت به افرادی که بانس نکرده و به صفحات دیگر میروند به دست می آید. فهرست‌های پخش همچنین می‌توانند کتابخانه پادکست شما را سازماندهی کنند و بینندگان را به یک حفره از محتوا بفرستند و آنها را تشویق کنند تا زمان بیشتری را برای تماشای ویدیوهای مرتبط صرف کنند. اگر شما هم پادکستی را می‌شناسید معرفی کنید تا این لیست کامل‌تر شود. سلام و عرض ادباز شنیدن این پادکست ها لذت بردم… ممنون از شما بابت وقت و انرژی که بابت تهیه این پادکست ها صرف کردین.

اگر چه محتوای این پادکست به طور مشخص به سئو مربوط نمی‌شود، ولی عناوین بسیاری را نیز در بر می‌گیرد که به نوعی به سئو ارتباط پیدا می‌کنند. این پادکست به عنوانی منبعی از سئو و بازاریابی محتوایی، تمرکز بسیاری بر روی استراتژی‌های عملی سئو دارد و همین موضوع نیز می‌تواند اهالی بازاریابی محتوایی را کمک بسیاری کند. در این پادکست سئو، مصاحبه‌های متنوعی با بهترین متخصصین و کارشناسان سئو انجام می‌شود . در کنار این نیز به موضوعات مهم و دقیقی در رابطه با نکات سئو پرداخته می‌شود. در حال حاضر در castbox فعالیت خودمون رو شروع کردیم و با جستجوی عبارت آکادمی وبسیما میتونید کانال ما رو دنبال کنید.

با قرار دادن تبلیغ پادکست خود در این پلتفرم، می‌توانید به جمع گسترده‌ای از مخاطبان علاقه‌مند به پادکست دسترسی پیدا کنید. برای گرفتن بک‌لینک‌های باکیفیت، می‌تونی با نوشتن پست‌های مهمان در وبلاگ‌های مرتبط، همکاری با بلاگرها، یا حتی انتشار مقاله‌های خودت توی سایت‌های معتبر شروع کنی. همچنین، داشتن محتوای ارزشمند باعث می‌شه دیگران به‌طور طبیعی به سایتت لینک بدن. همچنین، می‌تونی محتوای نوشتاری مثل یادداشت‌های پادکست و متن‌های کامل رو منتشر کنی که برای سئو خیلی مفیده. یه راه ساده برای این کار اینه که برای هر اپیزود صفحه جداگانه‌ای بسازی که هم متن توضیحات اون اپیزود رو شامل بشه و هم پخش‌کننده‌ی صوتی رو. این نه‌تنها فرصت‌های بیشتری برای استفاده از کلمات کلیدی بهت می‌ده، بلکه باعث می‌شه صفحات هر اپیزود هم جداگانه رتبه بگیرن.

اگر کمی در تولید محتوا دست داشته باشید (یا حتی به آن علاقه مند باشید!)، خوب میدانید یکی از سوالات نفرین شده در حوزه سئو، مربوط به تعداد کلمات مناسب برای یک مقاله و تاثیر آن در جایگاه سایت است. سئو تصاویر یکی از موضوعات مهم در بهینه سازی صفحات سایت است که باید به آن توجه شود. در زمان انجام سئو داخلی شما علاوه بر ساختار محتوای متن باید به بهینه... این می تواند شما را به عنوان یک مرجع در زمینه خود معرفی کند و پادکست شما را قابل اشتراک گذاری تر کند، که هر دو می توانند سئوی شما را افزایش دهند. اطلاعات روشنگری، نکات عملی یا محتوای سرگرم کننده ارائه دهید که نیازها و علایق مخاطبان شما را برآورده می کند.

و اوج شکوه این موضوع وقتی نمایان می‌شود که شما بدانید تمام این موفقیت ها در مرده ترین ساعات زندگی شما رقم خورده است. همچنین می‌توانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Trends، Moz و Semrush برای شناسایی کلمات کلیدی پرطرفدار و سنجش محبوبیت موضوعات خاص استفاده کنید. توضیحات نمایش معمولا کوتاه و مختصر هستند، بنابراین هر کلمه را حساب کنید. برای افزایش سئو، عبارات یا موضوعات فرعی را بگنجانید که با آنچه مخاطبان بالقوه شما در جستجوی آن هستند مطابقت دارد. سعی کنید یه سایت برای پادکست خودتون درست کنید، اضافه کردن توضیحات متا رو فراموش نکنید و حتما رونوشتی از پادکستای خودتون تولید و منتشر کنید.

این امر را تعامل بین کاربران و شما می نامند که بستر مناسبی برای کامنت مارکتینگ و اهداف آن فراهم خواهد شد. تجربه نشان داده جذابیت یک محتوا مشارکت کاربران را افزایش می دهد و این همان مولفه ای که گوگل به آن علاقه مند است. همانطور که جستجوی صوتی و هوش مصنوعی همچنان در حال تکامل هستند، پادکست‌ها احتمالاً نقش مهم‌تری در سئو ایفا می‌کنند و اکنون زمان مناسبی برای پرش به پادکست است. این مقاله به نقش پادکست ها در سئو و نحوه استفاده از آنها برای افزایش دیده شدن و رتبه بندی وب سایت ها می پردازد. یادتان باشد اگر در یکی از اپیزودهای پادکست به اپیزودها و موضوعات قبلی اشاره می‌کنید، همیشه به شنوندگان خود یادآوری کنید که این قسمت همچنان در دسترس آن‌هاست.

یعنی اگه می‌خواید پادکست‌هاتون رو افراد بیشتری گوش بدن، باید سعی کنید پلتفرم‌هایی رو پیدا کنید که کاربرا بیشتر برای گوش دادن پادکست به سمت این پلتفرما میرن. مثلا اسپاتیفای، یکی از بهترین پلتفرمایی است که اکثر افرادی که پادکست گوش میدن از این اپلیکیشن استفاده می‌کنن! اگه مخاطبای شما کاربرای ایرانی هستن، می‌توانید از cast box برای منتشرکردن پادکست‌های خودتون استفاده کنید. برای بررسی عملکرد سئوی پادکستت می‌تونی از ابزارهایی مثل Google Analytics یا Search Console استفاده کنی. این ابزارها بهت نشون می‌دن که ترافیک سایت و پادکستت از کجا میاد، چقدر رشد کردی و کدوم کلمات کلیدی بهت کمک می‌کنن. یکی از بهترین راه‌ها برای پیشی گرفتن از رقبا، استفاده از بازاریابی محتوا هست.

به عنوان مثال، تصور کنید که تیم تولید محتوای شما درباره «صلح درون» محتوای صوتی منتشر کرده است. قطعا دوست دارید که این محتواهای صوتی برای مخاطبان بالقوه شما به نمایش دربیایند. خب حالا اگه ما بتونیم تاییدیه گوگل رو بگیریم، در واقع یک اعتبار اضافی از گوگل گرفتیم و گوگل ما رو به‌عنوان یک تولیدکننده معتبر پادکست شناخته. پس می‌تونیم انتظار داشته باشیم که پادکستای ما رو به تعداد بیشتری از کاربرا معرفی کنه و در نتیجه، کسایی که به پادکست ما گوش میدن، بیشتر میشن. تبلیغات هدفمند یکی از بهترین راه‌ها برای معرفی پادکست شما به مخاطبان جدید است. سایت و اپلیکیشن تهران پادکست یکی از پلتفرم‌های پیشرو در معرفی پادکست‌ها به کاربران علاقه‌مند است.

اگرچه ممکن است برای هر جایگاهی مخاطبان زیادی وجود نداشته باشد، ایده بدی نیست حضور در پادکست زمانی که یک پو مشتری اصلی در حال جستجو است. که با یافته‌های پژوهش ادیسون شنوندگان پادکست ایالات متحده، که یادگیری چیزهای جدید را به عنوان دلیل اصلی گوش دادن به پادکست‌ها ذکر کرده‌اند. ایجاد بک لینک PBN به صورت کلی جزو روش های کلاه سیاه و کلاه خاکستری لینک بیلدینگ محسوب میشود. در این بخش کلیه پادکست‌ های آموزشی توسط آکادمی فرین تهیه و منتشر شده و به صورت رایگان در دسترس شما قرار گرفته است. برای همین گوش دادن به پادکست های آموزشی در حین کار یا حتی رانندگی میتواند این موضوع را برطرف کند. همچنین می توانید محتوای وبلاگی ایجاد کنید که مکمل پادکست شما باشد.

رعایت این نکات در مرحلۀ تولید، بهینه‌سازی پادکست برای موتورهای جست‌وجو و بازاریابی آن پس از انتشار را آسان‌تر می‌کند. 2- عناوین اپیزودهایی که کلمات کلیدی را دارند، بهتر رتبه می گیرند. – کلمه کلیدی اصلی را به صورت خیلی طبیعی در تایتل استفاده کنید که هم وظیفه سئو را انجام دهد و هم وظیفه مارکتینگ را. 1- لازم نیست  کیورد استافینگ کنید.- اگر می خواهید از نظر ارگانیک رتبه خوبی کسب کنید، لازم نیست 100 بار کیورد اصلی را ذکر کنید. کوروش با استفاده از تجربیات خود به عنوان یکی از ۱۷۰۰۰ ارزیاب کیفیت گوگل، راهکارهایی برای بهینه سازی موفقیت SEO شما ارائه می‌دهد.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری